Nočné potenie. Môže za to menopauza?

Nočné potenie - Feminox.sk

Nočné potenie môže mať na svedomí menopauza

Potenie je prirodzený jav, ktorý je potrebný na regulovanie telesnej teploty. Veľa ľudí sa potí nadmerne. Najčastejšie je potenie rúk a nôh, hlavy, v podpazuší, na chrbte, na tvári a krku alebo na celom tele. Ak sa však nadmerne potíte v noci, príčinu môžete hľadať v menopauze.

Príčiny potenia sú rôzne

V noci sa prehadzujete, niekoľkokrát sa zobudíte úplne mokrá. V čom môže byť problém? Príčin, prečo sa nadmieru potíte, môže byť niekoľko. Najčastejšie príčiny potenia môžu byť:

1. Nadváha

Ľudia s nadváhou sa potia výraznejšie ako ľudia bez nej, a to aj pri najmenšom pohybe. Obézne telo rýchlo dosiahne vyššiu teplotu, čo spôsobuje silné a často aj zapáchajúce potenie. To neplatí len pre veľmi obéznych ľudí. Stačí, ak máte len pár kíl navyše a vaše telo začne robiť svoje. Čo sa s tým dá robiť?

  • Častejšie sa sprchujte vlažnou vodou – telo sa potrebuje ochladiť.
  • Viac sa hýbte – viac vypotíte pri aktivite a počas bežných aktivít ostane menej potu.
  • Pokúste sa schudnúť – už pri zhodení pár kíl uvidíte zníženie potivosti.
  • Doplňte organizmu zinok – zinok znižuje zápach potu.
  • Pite menej kofeínu – ak obmedzíte príjem kofeínu, zníži sa miera potenia.

2. Infekcia

Najčastejšie býva nočné potenie spojené so zápalmi v tele, napríklad zápalom kostí alebo zápalom srdcovej chlopne. Tu existuje len jediné riešenie. Nechajte sa vyšetriť u odborného lekára. Nesnažte sa o samoliečbu.

3. Ochorenia dýchacej sústavy

Nadmerné potenie môže poukazovať na nádorové ochorenie na hrtane, kde sa vyskytujú aj problémy s prehĺtaním, ťažkým dýchaním, zvýšenou teplotou alebo chrapotom, alebo na chrípku, angínu či zápal pľúc. V tomto prípade je opäť riešením dôkladné odborné lekárske vyšetrenie.

4. Ochorenia srdca

Medzi príčiny (aj nočného) potenia môžu patriť tiež kardiovaskulárne choroby. Ľudia s nízkym tlakom pociťujú nadmerné potenie napríklad aj v súvislosti so studenými končatinami. Ak vás oblieva náhly studený pot, aj keď ste v pokojnom stave, je to možný príznak infarktu.

5. Menopauza

Ak sa vás prvé štyri body netýkajú a chodíte na pravidelné preventívne prehliadky s výbornými výsledkami, môže sa to práve piata príčina – menopauza.

Prechod, menopauza, klimaktérium – to sú pomenovania pre obdobie v živote ženy, ktoré prichádza zväčša okolo 45. roku života. Práve vtedy dochádza k vyhasínaniu funkcie vaječníkov a s tým prichádzajú rôzne príznaky. Jedným za takýchto príznakov môže byť aj nepríjemné nočné potenie.

Čo spôsobuje nočné potenie?

Nočné potenie poukazuje na chýbajúci hormón estrogén. Tento hormón produkujú vaječníky. A keďže v tomto období prestávajú fungovať, tak aj estrogénu máte málo. Toto môže za to, že máte návaly a potíte sa v noci.

No nielen potenie vám napovie, že ste v prechode. Príznaky sú u každej ženy rôzne a môžu sa objaviť aj niektoré z týchto ďalších:

  • návaly tepla,
  • bolesť hlavy,
  • zmeny nálady,
  • búšenie srdca,
  • priberanie na váhe,
  • nespavosť,
  • nevoľnosť,
  • strata záujmu o sex.

Nočné potenie v menopauze - Feminox.sk
Nemajte obavu, väčšinou sa neobjavujú všetky príznaky naraz. Nie je známe, podľa akého kľúča si príznaky vyberajú, že sa prejavia. Preto sa pozorne sledujte.

Pýtajte sa, hľadajte, študujte. Ak sa nerada zdôverujete s takýmito intímnymi vecami a nechcete sa o tom baviť s kamarátkami alebo lekárom, tak si môžete prečítať si viac informácií o tom, ako sa môže vaše telo správať počas menopauzy a ako môžete byť v tomto období v pohode. A čo môžete urobiť pre to, aby ste zmiernili nočné potenie?

Ako sa s nočným potením vysporiadať?

Aby ste zvládli nočné potenie, musíte predovšetkým zvládnuť v pohode menopauzu. Pozrite sa pozrite sa na svoje zvyklosti v oblasti stravovania. Niečo bude potrebné zmeniť. Najčastejšie spôsobujú návaly nesprávne stravovacie návyky. Čo by ste mali zmeniť?

  1. Sústreďte sa na výber zdravej stravy. Obmedzte najmä soľ, cukor, alkohol, fajčenie, kofeín, ale aj korenisté a vyprážané jedlá.
  2. Zaraďte do svojho jedálnička výživnejšie jedlá. Pridajte viac rýb, vajec, orechov a zeleniny a ovocia.
  3. Jedzte menšie porcie. Dajte si len ľahšie raňajky – napríklad ovocie s vločkami, z obeda si odložte polievku na olovrant a na večeru postačí chutný zeleninový šalát. Pozitívne zmeny pocítite aj na svojej postave
  4. Dodržiavajte pitný režim. Voda zmierňuje návaly tepla a aj iné príznaky menopauzy.
  5. Rozhýbte sa.  Ženy, ktoré pravidelne športujú, trpia príznakmi prechodu podstatne menej ako tie, ktoré sa málo hýbu. Ideálnym  športom je rýchla chôdza a bicyklovanie.
  6. Užívajte doplnky výživy. V menopauze sa musíte o seba lepšie starať a potrebujete stimulovať hormonálny systém. Potrebujete doplniť chýbajúce látky v tele. Ako sa to dá? Hľadajte prírodné látky, ktoré nahradia estrogén, volajú sa fytoestogény. Obsahuje ich napríklad sója.

Práve tabletky na menopauzu Feminox obsahujú extrakty zo sóje a ďalšie účinné látky, ktoré stimulujú hormonálny systém a prinášajú úľavu od nepríjemných príznakov menopauzy. Sú to napríklad jam čínsky, angelika lekárska, ženšen a ďalšie.

Pre pohodu v menopauze je významná zmena stravovacích návykov.

Nočné potenie zmena stravy - Feminox.sk

Dá sa teda existovať bez nočného potenia?

Určite áno. Pokiaľ sú vylúčené iné zdravotné problémy, je potrebné urobiť niekoľko zmien a problémy s nočným potením sa vás týkať nebudú:

  • Stravujte sa zdravšie.
  • Pite veľa vody.
  • Zmenšite porcie jedál.
  • Jedzte jedlá, ktoré majú vysokú výživovú hodnotu.
  • Viac sa pohybujte.
  • Zaraďte do života výživové doplnky – napríklad Feminox.