Ako sa vyrovnať s výkyvmi nálad počas menopauzy?

Výkyvy nálad - Feminox.sk

Aké sú príčiny výkyv nálad a ako sa s nimi vyrovnať

Obdobie menopauzy je pre mnohé ženy ťažké, bojujú s návalmi tepla, zvýšeným potením či závratmi. Môžu sa objavovať i depresie, bolesti hlavy a náladovosť. Nemusíte ich však prežívať aj vy. S týmito príznakmi je možné sa vyrovnať a prežiť to úplne v pohode, len treba vedieť ako.

Prečo sa tieto zmeny v tele ženy dejú?

Menopauza sa objavuje okolo päťdesiatky, niekedy aj skôr. Počas prechodu vzniká nerovnováha hladiny hormónov. Znižuje sa produkcia estrogénov v dôsledku zvyšujúceho sa veku. Prestávajú fungovať vaječníky. Hormonálne zmeny majú významné a dlhodobé účinky na organizmus.

Za výkyvy nálad môže nerovnováha hladiny hormónov počas menopauzy.

Existuje viacero spôsobov, aby ste zmiernili výkyvy nálad. Čo je potrebné urobiť?

Presný návod neexistuje

U každej ženy sa menopauza prejavuje inak. Preto sa treba na každú ženu pozerať individuálne. Ak je u vás najvýraznejšia práve náladovosť, je potrebné zmeniť niekoľko vecí v živote. Nejedná sa o nič radikálne, len malé úpravy.

1. Buďte informovaná

Aby ste boli v obraze, musíte byť v tejto oblasti informovaná. Týka sa to predsa vášho tela a života. A chcete sa mať lepšie. Môžete si hľadať informácie na internete, prečítajte si, ako sa môžete pripraviť na menopauzu.

2. Buďte aktívnejšia

Ak ste doteraz nechodili pravidelne cvičiť, je najvyšší čas začať. Nemusíte si hneď najať trénera. Postačí, ak začnete chodiť na krátke a rýchle prechádzky. Pobyt na čerstvom vzduchu prospieva vášmu telu. A ešte je pri tom aj pridaná hodnota, budete sa cítiť šťastnejšia a mať lepšiu náladu.

Výkyvy nálad prechádzky - Feminox.sk

3. Doprajte svojmu telu fytoestrogény

Fytoestrogény sú to látky podobné estrogénu, ktoré práve v prechode žene chýbajú. Nachádzajú sa napríklad v sóji alebo v ľanových semienkach. Takisto výrazne pomáhajú bylinky ako angelika lekárska alebo jam čínsky. Tieto bylinky pomáhajú zmierniť príznaky menopauzy.

4. Stravujte sa zdravšie

Vaše telo potrebuje viac vitamínov. Spôsob, ako ich do tela dostať viac, je zaradiť do jedálnička viac zeleniny a ovocia. Viete si predstaviť, čo to urobí s vašou postavou, ak si na raňajky urobíte ovocný šalát a na večeru zeleninový? Hotové zázraky. Vyhýbajte sa mastným, presoleným a vyprážaným jedlám a alkoholu.

To, ako nebyť náladová počas menopauzy, je čiastočne aj vo vašich rukách. Chcete byť predsa spokojná, šťastná, venovať sa v pohode partnerovi, rodine.

Ako teda môžete výkyvy nálad zmierniť?

Krokov, ktoré vás prevedú prechodom bez nepríjemných príznakov, nie je veľa:

  1. Informujte sa o príznakoch.
  2. Buďte aktívna a hýbte sa.
  3. Doplňte fytoestrogény.
  4. Jedzte zdravo.